Ourselves

SlotRacing Society of Western Örebro består för närvarande av 14 personer, vilket är fullt tillräckligt för allt kul vi gör oss.

Vi är:

Johan, Överstolle och delvis ansvarig för att allt startade för så många år sedan. Han var den meste vinnaren under det första decenniet, men segrarna har varit lite mindre frekventa sedan dess.En av de mest hängivna stollarna skrev och skrev han ut en klubbtidning, BSC Slotracer, och en bok om föroreningens alla tävlingar, förare och sammankomster (18 exemplar), kallad SRSoWÖ Komplett.

Bilden är från ett tillfällen vi inte ska orda om

Och, ja, han har både läst boken och sett filmen.


Bengt var den direkta orsaken till att verksamheten startade i forntiden, när han övertygade Johan om att varje fri vuxen man borde ha en egen slotracingbana. Tillsammans byggde dessa två gubbar tre mindre banor på två år. Under namnet "Rennscheisse" byggde han en lång serie avancerade, intressanta bilar, mest i Porsche-form. De flesta hade dock krokiga bakaxlar.

Bilderna ovan är från ett tillfälle vi inte ska orda om.

Intressant sockerkaka!

Mårten, medförfattare till SRSoWÖ Komplett och under perioder framgångsrik bilbyggare och slottist med flera titlar i bagageutrymmet. Under namnet Lindstroem Engineering byggde han inte bara bra bilar, utan genomförde också många högst senfärdiga modifieringar, typ natten före ett race.

Bilden till vänster är från ett tillfälle vi inte ska orda om



Kajo och Mårten har handlat slotprylar! Märkligt hur detta alltid medför stor lycka.

Kajo bor i Stockholm, så han kan olyckligtvis inte förgylla tävlingar och liven för de övriga i sällskapet Han har mycket intressant på sitt samvete: vätskekylning av en Mabuchi S t.ex. eller en stillsammare, fläktkyld variant, eller ett chassi av glasspinnar och arméns guldburk Senare övergick han till minimalistiska chassin som kunde veckla ut sig som brandstegar under karossen. Finessen med detta har gått förlorad för omvärlden.

Bilden är från ett tillfälle vi inte ska orda om.

Bonus: Kajos principskiss för ett "antispinn-systeml"

Claes kommer från Helsingborg, så de flesta andra av medlmemmarna kan ignorera honom när han blir för jobbig och vinner alla tävlingar. Just det har han de senaste tio åren gjort mer än någon annan.

På bilden är han fulltankad med mumma och berättar ett skämt som den likaledes mummatankade omgivningen faktiskt förstod. F.ö. ett tillfälle vi inte ska orda om.

Glenn is not only a good (enduring and loud) talker, he also knows how to build a slotcar and drive it fast. Three times he was runner-up in the GT championships. More recently he´s been using more and more time on a race car in a different scale, and lesser on the small ones. The picture shows him in his right element; a racetrack. This is at Anderstorp, watching ISRS. However, there are other right elements for him...


Per med en av sina gamla favoriter.

Per "Ecclestone, Cash, Party" vann framförallt i klasser med smalare bilar, Touring Cars och Rally. Han har visat stor påhittighet i uppfinnandet av olika mer eller mindre utmattande tävlingsformer, även om detta har börjat ge sig med åldern. Han låg bakom långlopp (ju längre och tråkigare, desto bättre), konstiga rallyformer och annat som de flesta försöker glömma bort.

Bilden är från ett tillfälle som vi inte ska orda om.

Magnus Karlsson has been around for a few years now, and won a lot. His cars seem rather simple and straightforward yet are faster than most. But Magnus often looks as he has a secret... Why his cars run smoother and quiter than other remains a mystery.

When racing he´s breathing like an old steamer!

Bengt Bambi Rönnbacka is the new boy on the block (or the new reindeer on the ice) but has nevertheless built several exquisite rallytracks, with some electronic gizmos, and done so with ease. "Det är bara att smi´ihop en bana." ("It´s just to forge up a track")